9.12.17

Christmas lights


  Η φωτογραφία που ακολουθεί λήφθηκε το Δεκέμβριο του 2013. 

  Τότε είχα μια κόμπακτ Nikon Coolpix L3. Οι δυνατότητές της (ειδικά αν τις συγκρίνουμε με τα σημερινά δεδομένα!) ήταν πολύ περιορισμένες. Παρότι την ημέρα έβγαζε πολύ ζωντανές φωτογραφίες και την αγαπούσα γι΄αυτό, λόγω της χαμηλής της ανάλυσης δυσκολευόμουν τρομερά όταν ήθελα να βγάλω νυχτερινές λήψεις. Εκεί, της θύμωνα. 

  Όμως προσπαθούσα. Και επέμενα. 

 Για τη συγκεκριμένη λήψη χρειάστηκα αρκετή ώρα προσπαθειών και στο τελικό αποτέλεσμα φαίνεται καθαρά η προβληματική ανάλυση της φωτογραφικής... όμως είναι μια ενδιαφέρουσα λήψη και γι΄αυτό τη δημοσιεύω. 

  Ίσως δε χρειάζεται τελικά να κυνηγάμε πάντοτε την τελειότητα: το τέλειο θέμα, την τέλεια λήψη, τον τέλειο φωτισμό... Ίσως απλά χρειάζεται μόνο να αφεθούμε και να αποτυπώσουμε τη στιγμή ως έχει και με τα μέσα που διαθέτουμε.

  Αν δεν είχα βγάλει αυτή τη λήψη το 2013, ίσως να μην ήμουν σε θέση να βγάζω καλύτερες λήψεις το 2017. Η συνεχής εξάσκηση είναι αυτή που σε κάνει καλύτερο, όχι τα μέσα, όχι τα φίλτρα, όχι οι εφαρμογές για έτοιμες, τέλεια διορθωμένες λήψεις. 

  Κι αυτό είναι τροφή για σκέψη... 



Christmas lights // Χριστουγεννιάτικα φωτάκια




Let the magic begin!

Από σήμερα κι έπειτα, ας ξεκινήσει η μαγεία.
Οι φωτογραφίες που θα ακολουθήσουν θα είναι σε κλίμα γιορτινό. 
Δεκέμβριος είναι άλλωστε, πλησιάζουν Χριστούγεννα...



4 σχόλια:

  1. Κάτσε τώρα βρε Έλλη μου. Υπέροχη είναι η φωτογραφία μιλάμε. Τι λέμε τώρα. Και εξαίρετο θέμα. Αυτές οι φωτογραφίες είναι πάρα πολύ δύσκολες και μπράβο σου.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο χαίρομαι μ΄αυτό που λες! Σε ευχαριστώ!
      Ξέρεις, την κοιτώ και δεν μπορώ να αποφύγω να σκέφτομαι ότι με την τωρινή μου κάμερα θα έβγαινε τέλεια αυτή η λήψη, δε θα είχε αυτές τις θολούρες. Και την επόμενη στιγμή μου δίνω ένα νοερό χαστούκι, γιατί κατά βάθος ξέρω ότι η εκείνη η στιγμή με τα φωτάκια πέρασε και πάει, βρίσκεται πίσω μας στο 2013 και δεν επαναλαμβάνεται... έτσι η φωτογραφία στην ουσία έχει τεράστια αξία κι ας μην είναι και η καλύτερη δυνατή. Χαίρομαι πολύ που την έχω λοιπόν αυτή τη λήψη, έτσι όπως την έχω...
      Καλό βράδυ επίσης!

      Διαγραφή
  2. Δεν ξέρω τι εννοείς τέλεια λήψη...Φυσικά το αποδέχομαι με τις γνώσεις σου, αλλά εγώ τη βρίσκω τέλτια. Και το θέμα δύσκολο και η στιγμή έχει σημασία. Βέβαια αν επιδιώκεις το τέλειο--και μπράβο σου-- με μηχανές τελευταίου τύπου αλλάζει το θέμα. Όμως εγώ δεν συγκρίνω, βλέπω μόνο τη φωτογραφία με τα χρώματά της και μένω να την κοιτάζω για ώρα. Ναι είναι μαγεία και την μετέφερες με αυτήν την φώτο σου.
    Κρατώ την υπόσχεση για τέτοιες φωτογραφίες γιορτινές και τα λόγια σου για αποτύπωση της στιγμής.
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν αυτό που σε μπερδεύει έχει να κάνει με το σχόλιό μου πιο πάνω στο Γιάννη, κυρίως το λέω για την ανάλυσή της, την καθαρότητα της εικόνας.
      Αν το λες για όσα γράφω μέσα στην ανάρτηση, έχει καθαρά να κάνει με τις σκέψεις μου... Η τεχνολογία έχει κάνει άλματα και πλέον οι περισσότεροι από εμάς έχουμε μάθει/συνηθίσει/εξοικειωθεί με την τέλεια εικόνα. Σκέψου τις σύγχρονες τηλεοράσεις, πχ. και τις δυνατότητες που πια έχουν όσον αφορά την εικόνα. Έτσι, την αναζητούμε και την επιδιώκουμε: από την απλή σέλφι που θα βγάλεις με το κινητό και θέλεις να είναι τέλεια και να δείχνεις τέλειος, από τις λήψεις που βγάζεις ο ίδιος ερασιτεχνικά μέχρι τις λήψεις που θέλεις να έχεις από έναν επαγγελματία φωτογράφο που προσλαμβάνεις για ένα ιδιαίτερο γεγονός. Λόγω της ζήτησης του κόσμου για τελειότητα στην εικόνα ξεφύτρωσαν άλλωστε σαν τα μανιτάρια εκατοντάδες εφαρμογές, φωτογραφικά φίλτρα κλπ.
      Προσωπικά δεν είμαι μονομανής με την τελειότητα· αν ήμουν αυτή η φωτογραφία δε θα δημοσιευόταν εδώ! Ίσως θα παρέμενε κρυμμένη, ίσως να είχε πεταχτεί. Περισσότερο με ενδιαφέρει η στιγμή, όπως κι αν αποτυπωθεί· γιατί αυτή δεν επαναλαμβάνεται. Ακόμη κι όταν δημιουργείς μια σκηνοθετημένη φωτογραφία, δύο ίδιες ακριβώς λήψεις του θέματός σου δύσκολα θα έχεις.
      Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σου Άννα μου και τα υπέροχα λόγια σου! Και φυσικά, για την ανταλλαγή απόψεων πάνω στο θέμα.
      Φιλιά πολλά και... έπεται συνέχεια.

      Διαγραφή